Giuseppe Farina (Torino, 1906. október 30. - Aiguebelle, 1966. június 30.) olasz autóversenyző.
Az 1906-ban született olasz Emilio Giuseppe „Nino” Farina volt a Forma–1 első világbajnoka 1950-ben: az Alfa Romeóval három futamot nyert. Túraversenyeken indult az 1930-as években, majd kipróbált egy Maseratit pályaversenyen.
Tazio Nuvolari vezette be a „profi” vezetés rejtelmeibe. Ennek eredményeként 1937-ben, 1938-ban és 1939-ben is olasz bajnok lett. Az így szerzett előnnyel a második világháború után már 1950-ben sikert ért el. Stílusát példaként említették a fiataloknak.
Mivel 1951-ben lemaradt csapattársa Juan Manuel Fangio mögött, így 1952-ben a Ferrarihoz igazolt, ahol Alberto Ascari árnyékában versenyzett. 1954-ben kigyulladt az autója egy világbajnokságon kívüli versenyen. 1955-ben visszatért, de nem bírta a fájdalmakat, így a szezon közepén visszavonult. Később kipróbálta az Indycart, de végleg abbahagyta a versenyzést.
1966-ban halt meg közúti balesetben a franciaországi Chamberyben, miközben a Forma–1 Francia Nagydíjra tartott.
1950 Egyéni világbajnokság |
Helyezés |
Versenyző |
Nemzetiség |
Gyártmány |
Pontszám |
1. |
Giuseppe Farina |
olasz |
Alfa Romeo |
30 |
2. |
Juan Manuel Fangio |
argentín |
Alfa Romeo |
27 |
3. |
Luigi Fagioli |
olasz |
Alfa Romeo |
24 |
Nino Farina – Adatlap |